divendres, 23 de desembre del 2011

Crema de cremar

                                                            Modificada (26-6-2016)
La crema de cremar porta molt de sucre, perquè quan cremem els pastissos de crema, braços de gitano, etc, ens quedi ben cremat i agafi un color maco i lluent.

En la propera entrada, explicaré com muntar la nata.
Amb les proporcions d'aquesta recepta sortirà aproximadament un pes de 325 g de crema.

Ingredients:
1 = 75 g de llet.
2 = 25 g de llet.
3 = 150 g de sucre.
4 = 20 g de maizena.
5 = 2 ous.
Elaboració:
En un bol i posem els ous.  
Es baten com si féssim una truita, les clares i els rovells han de quedar ben integrats.
En el vas on hi tenim els 25 g de llet, s'hi afegeixen els 20 g de maizena i es barreja amb una forquilla (heu de pensar que un gram més o menys de maizena fa canviar la textura de la crema).
Posarem el sucre dintre el cassó de la llet.
I es barreja.
Es posa a bullir la llet i el sucre tot remenant amb la espàtula rascant el fons del cassó.
Quan comenci a bullir la llet, es passa en el bol dels ous batuts.
I es barreja.
Es passa tot altra vegada dins el cassó.
En el mateix moment de posar-la al foc hi afegim la Maizena.
Remenant sense parar amb una espàtula de fusta planera a poc a poc, rascant el fons del cassó per a que no es torri. S'enganxa molt més que les altres cremes perquè porta molt sucre. Hem d'estar pendents de la part planera de la espàtula que rasca el fons del cassó. Si s'enganxa es nota. Si és així s'ha de remenar més despresa i aixecar de tan en tan el cassó del foc. Si no bull, cal tornar-li a posar fins que bulli mig minut.
Aquest cassó té els fons gruixut i va molt més bé a l'hora de coure perquè no es torra tant com si fos prim. També va molt bé que la rodona del foc sigui més petita que el diàmetre del cassó, que no escalfi molt la vora i així amb la rasqueta només haurem de rascar el centre per a que no es torri.
Ja veureu que anirà bé!!!
Es posa la crema en un plat.
S'hi posa paper film per contacte i es deixa refredar. El paper és per a què sense aire, no agafarà pela.

I ara, anem per la nata!!!

Notes:
19-9-2019
Fa poc una persona em va dir que seguint els passos de la recepta, la crema no quedava bé, que l'havia fet unes quantes vegades i sempre es cremava. Vaig pensar: caram, com pot ser?. Per què no queda bé?.

Li dic.... amb quin tipus de cuina la vas coure.

Amb una Placa de inducció.

Recordo que fa anys jo també ho vaig fer i vaig tenir molts problemes. Havia d'anar en un institut a fer una classe de pastisseria i havia de fer crema.

Vaig comprar un fogó petit elèctric per fer-la. A casa, amb aquest fogó, la faig fer 4 vegades, les 4 vegades ben cremada...

(Sort que ho vaig provar perquè si això et passa davant de 30 o 40 persones quedes molt fotut.... us ho dic per experiència perquè me n’han passat moltes)

Caram com pot ser ?.

La torno ha fer com sempre amb una vitroceràmica i queda perfecta a la primera. Per això vaig portar-la feta des de casa i vaig quedar com un senyor.

Per què no queda bé?.

Doncs suposo perquè el fogó elèctric que vaig comprar de inducció…aquest tipus de fogó fa que la crema surti malament.

Per mi, aquest és el secret....

3 comentaris:

  1. La crema és una de les postres que vaig a prendre a fer de més petita. A casa seguim la recepta de l'àvia i surt genial! Jo hi poso llevat en flor enlloc de maizena...

    Una abraçada i molt bones Festes!
    Anna

    ResponElimina
  2. La crema es un postre que m'agrada molt i molt
    Bona diada de San Esteve

    ResponElimina